Разговор за Вселената и насекомите


Разговор за Вселената и насекомите

Времето, прекарано в гората, очиства ума. Звукът от шумоленето на листата полюшвани от вятъра, звукът на вятъра минаващ през тръстиките, звуците на жабите квакащи в езерата: Всичко, което чувате, са звуци от природата, ако в ума не влизат странични мисли. Ако изпразните ума си и приемете природата в цялото си същество, няма да има разделение между вас и природата. Природата навлиза във вас, а вие ставате едно цяло с нея. В момента, в който границата между вас и природата изчезва, вие изпитвате дълбоко чувство на радост. Тогава тя става вас, а вие ставате природа.

Винаги съм събирал подобни преживявания в живота си. Дори сега, когато затворя очи и вляза в състояние, в което аз съм едно цяло с природата. Някои наричат това състояние анатман, или "не-себе си," но за мен то е повече от това, защото природата навлиза и запълва това място. Докато съм в това състояние, слушам звуците, които природата ми предлага - звуците на боровите дървета, на бръмбарите... и ставаме приятели. Мога да отида на село и да узная, без да срещна когото и да било, как е настроено съзнанието на хората, които живеят там. Отивах на поляната на селото и прекарвах нощта там, а след това слушах какво ми казват посевите в полето. Можех да видя дали културите са тъжни или щастливи и това ми показваше какви са хората, които живеят там.

Причината, поради която можех да съм в затвора в Южна Корея или САЩ, дори в Северна Корея, и въпреки това да не се чувствам самотен и изолиран беше, че дори в затвора можех да чуя звука на вятъра и да говоря с бръмбарите, които бяха там с мен.

Може да попитате: "За какво си говориш с бръмбарите?" Дори и най-малката песъчинка съдържа принципите на света, а дори и петънцето прах във въздуха съдържа хармонията на вселената. Всичко край нас е било родено чрез комбинация от сили толкова сложни, че не можем дори да си ги представим. Тези сили са тясно свързани помежду си. Нищо във Вселената не е замислено извън сърцето на Бог. Движението дори само на едно листо съдържа в себе си дъха на вселената.

От детството си съм надарен със способността да мога да резонирам със звуците от природата, докато се скитам по хълмове и поляни. Природата създава една обща хармония и произвежда звук, който е великолепен и красив. Никой не се опитва да се покаже и никой не бива пренебрегнат - има само една върховна хармония. Всеки път, когато се озовавах в затруднено положение, природата ме утешаваше; всеки път, когато изпадах в отчаяние, тя ми помагаше да се изправя отново. Децата в днешно време се отглеждат в градските райони и нямат възможност да се запознаят с природата, но да се развие чувствителност към природата всъщност е по-важно от това да развием нашите знания. Какъв е смисълът да се осигури висше образование на дете, което не усеща природата и чиято чувствителност е притъпена? Човек, отделен от природата, може да събира знания от книгите, а след това лесно да се превърне в индивидуалист, който се покланя на материалните блага.

Трябва да усетите разликата между звука от пролетния дъжд, падащ като мек шепот и този от есенния дъжд - с неговото пукане и пращене. Само за този, който се наслаждава на резонанса с природата, може да се каже, че е с истински характер. Глухарчето, което цъфти край пътя, е по-ценно от всичкото злато на света. Трябва да имаме сърце, което знае как да обича природата и хората. Всеки, който не може да обича природата или хората, не може да обича и Бога. Всичко в творението олицетворява Бог като символ, а хората са реални същества, създадени по образ и подобие на Бог. Само този, който може да обича природата, е в състояние да обича Бог.

Аз не прекарвах цялото си време в скитане и игри по хълмове и поляни. Аз също така работех усилено, за да помагам на големия ми брат във фермата. В една ферма има много задачи, които трябва да се изпълняват през сезона. Оризищата и полетата трябва да се изорат. Оризовите насаждения трябва да бъдат засадени, а плевелите да се извадят. Когато човек плеви, най-трудно е да разчиства полето от просо. След като семената са засадени, браздите трябва да се плевят най-малко три пъти, а това е съсипваща работа. След като я свършехме, известно време не можехме да изправим гръб. Сладките картофи нямат много добър вкус, ако са засадени в глина. Те трябва да се засаждат в смес от една трета глина и две трети пясък, за да е максимално добър вкусът им. За царевицата човешките екскременти са най-добрият тор, така че аз разбивах всички твърди екскременти на малки парченца. Докато помагах на фермата, научих какво е необходимо, за да растат добре бобовите култури, каква почва е най-добра за соята и каква - за червения боб. Аз съм фермер на фермерите.

Провинция Пхенян е сред първите в Корея, приели християнската култура, така че през тридесетте и четиридесетте години земеделската земя била вече подредена в прави бразди. За засяване на оризов разсад се взема кол с дванадесет маркера, разположени на равни разстояния, които посочват къде трябва да са редовете и го ориентират по ширината на оризището. Двама души се движат по дължина на полето и всеки засажда шест реда разсад.

По-късно, когато дойдох в южната част на Корея, видях, че те бяха поставили в оризището връв и имаше десетки хора, които газеха там. Този начин изглеждаше много неефективен. Разтварях крака на ширина два пъти повече от ширината на раменете ми, за да засаждам разсада по-бързо. През този сезон можех да изкарам достатъчно пари, за да си покрия поне обучението. Продължи>>>

No comments:

Post a Comment

За книгата:

Книга-автобиография преподобного Мун Сон Мёна

«Човек на мира. Преподобния д-р Сан Мьон Мун. Автобиография»

Тази книга-автобиография на д-р Мун става бестселър в родината му, Корея. В нея той споделя спомените от изумителните събития в живота му: историята на неговото семейство и детството му, призива от Бог на 15 годишна възраст, ощесточеното преследване и хвърляне в затвора, както и създаването на Обединителната църква и мисионерската му работа.
Предисловие>> 1-ва Глава >>