Два университета изключват студенти и уволняват професори



Два университета изключват студенти и уволняват професори

Университетите Йонсей и Еуха Уоманс изпаднаха в кризисна ситуация и накрая избраха мярка, която не беше използвана нито преди, нито след това. Еуха уволниха петима професори, включително професор Йонг Оон Ким и изключиха четиринадесет студенти. Сред изключените студенти имаше петима, които бяха последна година. Освен това Йонсей уволни един професор и изключи двама студенти.

Университетският капелан на Еуха се опитваше да съветва студентите: „Можете да посещавате тази църква след като завършите – така това няма да навреди на обучението ви.” Но нямаше полза – ефектът беше обратен.

Изключените студенти яростно протестираха. „В нашия университет има много атеисти”, казваха те. „Нашият университет се посещава от деца на шамани. Как университета може да се оправдае, че ни изключва и да е толкова лицемерен и как може да обясни своите двойни стандарти?”

Администрацията, обаче, остана твърда. Те просто повтаряха своята позиция: „Ние сме частен християнски университет. Имаме право да изключваме студенти, по наша преценка.”

Когато медиите научиха за инцидента, един вестник написа статия, озаглавена: „Изключването е лош ход в страна със свобода на вероизповеданията”. Тази ситуация скоро се превърна в тема за обсъждане сред широката общественост.

Еуха, тъй като имаше финансова подкрепа от християнска фондация от Канада, държеше да не я изгуби, което можеше да се случи, ако се разчуеше, че голям брой от студентите им посещаваха църква, смятана за еретична. В онези дни Еуха провеждаха служби три пъти седмично, следеше се посещаемостта и представяха тези данни в централата на мисията.

След като студентите бяха изключени, а професорите - уволнени, общественото мнение започна да се обръща в наша полза. Еуха, в опит да се противопостави на тази тенденция, започна кампания по разпространяване на неверни слухове твърде гнусни, за да ги повторя. За съжаление, както често се случва, колкото по-гаден е слухът, толкова повече хора го повтарят като истински. Тези неверни слухове започваха да се самозахранват и скоро вече имаха свой собствен живот. Нашата църква страдаше от това в течение на повече от една година.

Не исках проблема да излезе извън контрол по този начин. Не исках да причинявам проблеми. Опитах се да убедя студентите и преподавателите да водят прост, тих живот изпълнен с вяра. Обясних, че не е имало нужда да напускат общежитията си и да причиняват такива обществени проблеми. Но те бяха категорични. "Защо ни казваш да не идваме?" питаха те. "Ние желаем да получим същата благодат, както всички останали. "В крайна сметка, те бяха принудени да напуснат своите университети. Не се чувствах добре от това.

След като бяха изгонени от своите университети, студентите отидоха като група до молитвената зала на планината Самгак в покрайнините на Сеул. Те отидоха да търсят утеха за своите ранени сърца. Те бяха изритани от своите университети, техните семейства им бяха разгневени, а приятелите им не желаеха да се срещат повече с тях. Те нямаше къде да отидат. Постеха и прекарваха цялото си време в молитва с такава сила, че очите им проливаха сълзи и носовете им течаха.

Вярно е, че Бог се появява, когато сме на ръба на отчаянието и огорчението. Студентите, които бяха изгонени от своите училища и отхвърлени от своите семейства и обществото намериха Бог в молитвената зала на планината Самгак.
Отидох до планината Самгак и дадох храна и утеха на студентите, които бяха изтощени от постене.

- Достатъчно лошо е, че сте били несправедливо изключени - обясних им аз.

- Моля ви, недейте да постите. Ако съвестта ви е чиста относно това, което сте направили, не скърбете. Не се обезкуражавайте, а изчакайте своето време.

Пет от тези студенти, по-късно се прехвърлиха в Женския университет Сукмьонг. Но вредата вече беше нанесена.

Този инцидент изигра решаваща роля и беше повратна точка в това да си спечеля крайно негативна репутация. Вестниците започнаха да пишат, че всички зли деяния, извършени от различни религии, са наше дело. Хората, които в началото реагираха на слуховете с "Възможно ли е да е истина?" сега започнаха да казват, "Това е вярно."

Подобно несправедливо отношение нараняваше. Тази несправедливост беше толкова силна, че ме ядоса. Искаше ми се да извикам и да опровергая всичко, но не казах нищо и не се опитах да се боря. Имахме твърде много неща за правене и нямах време за губене в борби.

Вярвах, че тези недоразумения и омраза ще се стопят с времето и че не трябва да използваме енергията си и да сме прекалено загрижени за тях. Аз се правех, че не чувам как хората казват, "Гръм да го убие този Сан Мьонг Мун", или как християнските свещеници се молят за моята смърт.

Но вместо да замират, слуховете ставаха все по-скандални с всеки изминал ден. Чувствах се така, сякаш целият свят се е обединил, за да ме сочи обвинително с пръст. Дори в жегата на завода за тор в Хунгнам аз не допуснах другите да видят краката ми. Сега обаче слуховете гласяха, че съм танцувал гол в църквата ни. Скоро хората, които идваха в църквата за първи път ме гледаха с очи, които сякаш казваха: "Вие ли сте този, който си сваля дрехите и танцува? "

Знаех по-добре от всеки друг, че отшумяването на подобни недоразумения ще отнеме време, така че никога не се опитвах да споря с тях, казвайки: "Аз не съм такъв." Не можем да познаваме някого без да се срещнем с него – при все това имаше много хора, които не се поколебаха да ме проклинат без някога да са ме срещали. Знаех, че е безполезно да се боря срещу такива хора, затова продължих да мълча.

Инцидентът Йонсей-Еуха докара нашата църква до ръба на унищожението. Образът на "псевдо-религия" или "култ" вече беше неизменно идентифициран с името ми и всички установени църкви се обединиха, за да изискват от правителството да ме преследва.
На 4 юли 1955 г., полицията нахлу в нашата църква, отведе мен и четирима членове – Уон Пил Ким, Хиу Ианг Ю, Хио Мин Ю и Хио Уон Ю – и ни задържаха. Свещениците и старейшините на официалните църкви си стиснаха ръцете със светската власт с писане на писма, апелиращи нашата църква да бъде затворена. Четиримата, които бяха с мен от началото, бяха принудени също да останат в затвора.

Въпросът не свърши дотук. Полицията разследва моето минало и излезе с обвинение за укриване от военна повинност. Това беше нечувано. По времето, когато избягах от лагера на смъртта в Северна Корея, за да се насоча на юг, аз вече бях извън възрастта за задължителна военна служба. Въпреки това ме обвиниха за укриване от военна повинност.

За книгата
Отзиви
Предисловие
Съдържание
Идеала на Бог
Грехопадението
Цел на Месията
Второто пришествие

No comments:

Post a Comment

За книгата:

Книга-автобиография преподобного Мун Сон Мёна

«Човек на мира. Преподобния д-р Сан Мьон Мун. Автобиография»

Тази книга-автобиография на д-р Мун става бестселър в родината му, Корея. В нея той споделя спомените от изумителните събития в живота му: историята на неговото семейство и детството му, призива от Бог на 15 годишна възраст, ощесточеното преследване и хвърляне в затвора, както и създаването на Обединителната църква и мисионерската му работа.
Предисловие>> 1-ва Глава >>