Ключ за разкриване на велика тайна



Ключ за разкриване на велика тайна

Както се изкачвах по всички върхове около родния ми дом, така проучвах и всяко ъгълче на Сеул. В онези дни имаше трамвайна линия, която минаваше от единия край на града до другия. Цената на един билет беше само пет вона, но аз не исках да харча пари и вървях пеша по пътя до центъра на града. В горещите летни дни плуввах в пот, докато вървях, а в студените зимни дни вземах разстоянието почти тичешком, сякаш си пробивах път през хапливия арктически вятър. Вървях толкова бързо, че изминавах разстоянието от Хуксок Донг, през река Хан, до универсалния магазин Хуа Шин на Чен Ро само за четиридесет и пет минути. На повечето хора би отнело час и половина, така че можете да си представите колко бързо вървях.

Спестявах цената на един трамваен билет и давах парите на хората, които се нуждаеха от тях повече от мен. Сумата беше толкова малка, че беше неудобно да се даде, но аз я давах със сърце, което искаше да даде цяло състояние. Давах с молитва тези пари да бъдат семена за човека, за да получи той много благословии. Всеки април моето семейство ми изпращаше пари за обучението ми. Но аз не можех да стоя безучастно и да гледам хората около мен, които имаха финансови трудности, така че парите не ми стигаха и до май. Веднъж, когато бях на път за училище, се натъкнах на един човек, който беше толкова болен, че беше на път да умре. Толкова ми беше мъчно за него, че не можех да го отмина. Отнесох го на гръб до болницата на около миля и четвърт. Носех парите за обучението си и платих сметката му в болницата. Но след като я платих, не ми остана нищо. В следващите дни училището многократно искаше да внеса парите за обучението си. Приятелите ми ме съжалиха и събраха пари за мен. Никога няма да забравя приятелите, които ми помогнаха да се измъкна от тази ситуация.

Даването и получаването на помощ е една връзка, която се осъществява на Небето. Може да не го осъзнавате в момента, но връщайки се назад по-късно, можете да го разберете и да си кажете: "О, значи ето защо Бог ме изпрати там точно по това време!" Така че, ако човекът, който се нуждае от вашата помощ внезапно се появи пред вас, трябва да осъзнаете, че Небето ви е изпратило при него, за да му помогнете и съответно - да направите всичко възможно. Ако Небето иска да даде на човека десет единици помощ, той няма да я получи, ако му дадете само пет. Ако небето казва да му дадете десет, трябва да му дадете сто. Когато оказвате помощ на някого, трябва да сте готови, ако е необходимо, да изпразните портфейла си.

В Сеул опитах барам док, буквално "оризена торта с вятър" за пръв път в живота си. Това са цветни торти от ориз с красив дизайн. Когато видях за първи път такава торта, бях удивен от това колко красива изглеждаше. Когато отхапах, обаче, открих, че беше пълна само с въздух. Тя просто се топеше в устата ми.

Това ме накара да разбера нещо за Сеул по това време. Сеул беше точно като оризена торта с вятър. Разбрах защо хората в Сеул често биваха смятани за скъперници от другите корейци. На пръв поглед Сеул изглеждаше като свят, изпълнен с богати и важни хора. В действителност, обаче, той беше пълен с бедни хора. Много просяци, облечени само в дрипи, живееха под моста на река Хан. Аз ги посещавах, подстригвах ги и споделях сърцето си с тях. Бедните хора имат много сълзи. Сърцата им са изпълнени с много скръб. Казвах няколко думи на някого и той започваше да плаче. Понякога някой от тях ми даваше от ориза, който е получил, докато е просел. Подаваше ми този ориз с мръсните си ръце. Никога не отказвах тази храна. Приемах я с радостно сърце.

Ходех на църква всяка неделя в родния си град и продължих тази практика в Сеул. Посещавах главно християнската църква Миунгсуде, разположена в Хуксок Донг и петдесятната църква Сеобинго, която провеждаше службите си на една пясъчна ивица на другия бряг на Хан. В студените зимни дни вървях по замръзналата река до Сеобинго Донг и ледът пукаше под краката ми. В църквата служех като неделен учител. Децата винаги се наслаждаваха на моите интересни уроци. Вече не съм толкова вещ в разказването на шеги както, когато бях млад, но тогава можех да разказвам смешни истории. Когато плачех, те плачеха с мен и когато се засмивах, те се смееха заедно с мен. Бях толкова популярен сред тях, че ме следваха навсякъде.

Зад Миунгсуде се намира планината Сеодал, известна също като планината Дарма. Често се изкачвах на голям камък в планината Дарма и прекарвах нощта в молитви. Независимо дали времето беше горещо или студено, аз се потопявах в молитва редовно, без да пропусна нито една нощ. След като започнех да се моля, се разплаквах и носът ми потичаше. Молех се с часове над думите, които бях получил от Бога. Думите му бяха като кодирани съобщения и чувствах, че имам нужда да се потопя още по-дълбоко в молитва. Като си мисля за това, сега си давам сметка, че още тогава Бог е сложил в ръцете ми ключа за отключване на вратата към тайните. Въпреки това, аз не бях в състояние да отворя вратата, защото молитвите ми бяха недостатъчни. Бях толкова вглъбен, че когато ядях, нямах чувството, че се храня. Когато си лягах, затварях очи, но не можех да заспя.

Другите студенти, които живееха в същата къща, не осъзнаваха, че ходех на хълма да се моля. Трябва да са чувствали, че съм някак по-различен, обаче, тъй като се отнасяха към мен с уважение. Като цяло, ние се разбирахме добре, като взаимно се разсмивахме и си разказвахме смешни истории. Аз се разбирам с всекиго. Ако при мен дойде стара жена, мога да бъда приятел с нея. Ако дойдат деца, мога да играя с тях. Можете да общувате от сърце с всеки, като се свържете с него с любов.

Г-жа Джи Ван Ли ми стана близка след като беше вдъхновена от моите молитви по време на ранната сутрешна служба в църквата. Поддържахме приятелство повече от петдесет години, докато тя си отиде от този свят на осемдесетгодишна възраст. Нейната по-млада сестра, г-жа Джи Бонг Ли, винаги се занимаваше с къщата, в която живеехме, но се отнасяше към мен сърдечно. Казваше, че не се чувства добре, ако не е направила нещо за мен. Опитваше се да ми даде допълнителни ястия към моите блюда. Аз не говорех много и не бях много забавен, затова не знам защо тя се отнасяше с мен толкова добре. Малко по-късно, когато японската колониална полиция ме държеше в полицейския участък на провинция Кионгги, тя ми донесе дрехи и храна. Дори и сега, като си помисля за нея, сърцето ми се стопля.

Имаше и една г-жа Сонг, която имаше малък магазин близо до къщата, която обитавах. Тя ми помогна много през това време. Казваше, че всеки, който живее далеч от родния си град, винаги е гладен и ми носеше неща от своя магазин, които не беше успяла да продаде. Това беше малък магазин и тя едва изкарваше достатъчно пари, за да се издържа, но винаги се грижеше за мен с добро сърце.

Един ден провеждахме служба на един пясъчен участък край река Хан. Когато дойде време за обяд, всеки намери къде да седне и да яде. Имах навика да не ям на обяд и не се чувствах комфортно да седя там без да правя нищо, докато другите ядяха. Аз тихо си тръгнах от групата и седнах на едни скали. Г-жа Сонг ме видя там и ми донесе две парчета хляб и ароматизиран лед. Колко благодарен се почувствах! Бяха по един йоан – общо за четири вона, но никога не забравих каква благодарност почувствах в този момент. Винаги помня, когато някой ми помага, без значение колко незначителна може да е тази помощ. Дори и сега, когато съм на деветдесет години, мога да рецитирам по памет всички моменти, когато хората са ми помагали и това, което са направили за мен. Не мога да забравя хората, които не се поколебаха да си създадат големи проблеми заради мен и които щедро ми дадоха своите благословии.

Ако получа услуга, за мен е от съществено значение да се отблагодаря. Ако не мога да се срещна с човека, който ми е направил услугата, за мен е важно да запомня този човек в сърцето си. Имам нужда да живея с искрената мисъл, че ще се отплатя на този човек, като помогна на някой друг.


За книгата
Отзиви
Предисловие
Съдържание
Идеала на Бог
Грехопадението
Цел на Месията
Второто пришествие

No comments:

Post a Comment

За книгата:

Книга-автобиография преподобного Мун Сон Мёна

«Човек на мира. Преподобния д-р Сан Мьон Мун. Автобиография»

Тази книга-автобиография на д-р Мун става бестселър в родината му, Корея. В нея той споделя спомените от изумителните събития в живота му: историята на неговото семейство и детството му, призива от Бог на 15 годишна възраст, ощесточеното преследване и хвърляне в затвора, както и създаването на Обединителната църква и мисионерската му работа.
Предисловие>> 1-ва Глава >>